29 de set. 2010

Nou curs!

Salue discipulae et discipuli!

Després de gairabé un mes plegats, comencem, de nou, el nostre periple informàtic! Els alumnes de Batxillerat ja sabeu de què es tracta i els nous, que per primer cop us hi apropeu , de seguida us hi engrescareu.
El blog de Llatí va néixer el passat mes de març amb el propòsit de fer més interessant i atractiva la nostra matèria. Però, cal destacar que el resultat fou molt positiu no sols per a vosaltres, els alumnes, sinó també per a mi.
És per això, que us animo a utilitzar-lo i fins i tot a ampliar-lo amb les vostres aportacions i idees.
Enguany, els alumnes de 4t d'ESO ens hi aproparem a la lingua latina, com ja estem fent, de manera activa i funcional, és a dir, pràctica oral! A més, gaudirem dels mites, història, civilització... i sobretot observarem i reflexionarem sobre la pervivència clàssica que ens envolta en tot: art, música, literatura...
A Batxillerat no sols descobrirem la bellesa del Llatí, sinó que també aprofundirem de manera detallada en la seva literatura i història. Esteu preparats? Doncs, som-hi que Ariadna ens espera!



5 comentaris:

Elena Escubós ha dit...

Salve magistra, ego Elena Escubós sum.
Encara que portem ja un més de classe practican el llatí, les properes lliçons es presenten molt interessants en aquesta introducció del blog. Estic convençuda que gaudirem de l'assignatura aquest curs.
Ens veiem a classe.
Vale!
Elena Escubós
P.D: M'agrada el blog.

Andrea Martí ha dit...

M’esta agradant força el llatí, trobo que es una llengua bastant entretinguda, això de poder començar a parlar llatí entre nosaltres o trobo divertit. Ens veiem a classe.
Adéu.

Gemma ha dit...

Salue discipulae!

M'agrada saber que esteu agafant gust a la llengua llatina i també al món clàssic!
Ens veiem a classe. Aue!

Beatriu ha dit...

Salue Gemma!

Des de fa temps que em passo de tant en tant pel blog amb el propòsit d'aprendre una mica més sobre el llatí i la seva cultura combinant-lo amb el que la meva nova mestra ens explica a classe.
Divendres vam fer el primer examen de llatí del curs i em sembla que em va anar força bé. A l'apartat de cultura havíem de conèixer amb detall els espectacles romans (circ, amfiteatre i teatre). En l'estudi dels quals, tan sols em va caldre fer memòria de les teves explicacions a quart i, de seguida, vaig adonar-me'n que m'enrecordava bastant bé dels aurigues, els gladiadors i de l'estructura del teatre romà.

Fins ara, les coses m'estan anant força bé aquí al nou institut. Encara no em sento com a casa ni tinc la confiança amb els professors com tenia amb els de a la SAFA (és cert que us trobo a faltar!) però suposo que tot és qüestió d'adaptar-se i, sobretot, prendre's amb ganes l'estudi. Un dels avantatges que agraeixo d'aquest nou curs és l'horari que em permet assistir a les classes de francès i d'anglès i, malgrat estar molt ocupada, tenir una mica de temps lliure...

Espero que tot us vagi perfectament!
Beatriu Puig i Delgado.

PS: Per cert, avui he sentit a les notícies que s'havia declarat patrimoni de la humanitat el cant de la Sibil·la (juntament amb d'altres com els castellers, la dieta mediterrània o les "sevillanes"). A la tel·levisió han fet un petit resum del tema i, malgrat que a classe no el vam tocar concretament, m'ha recordat la història dels llibres sibil·lins!

Gemma ha dit...

Benvolguda Beatriu,

No saps l'alegria que m'ha fet tenir notícies teves! I sobretot que la teva nova etapa a l'insti t'estigui essent tan profitosa! Em dono per contenta si allò que vas aprendre amb mi t'ha fet profit! La veritat que et recordo sovint, ja que has estat d'aquelles alumnes que han enriquit moltíssim la meva tasca pedagògica! Et desitjo el millor i sobretot que allà on vagis puguis aportar la teva discreció i bona feina! Una abraçada ben forta i fins aviat!
Gemma